Felhívás!

Kártérítés egy téves tévés évszám miatt

Különleges perben áll vesztésre a România TV. Az elsőfokú (fellebbezhető) ítélet arra kötelezi a hírtelevízió vezetőségét, hogy fizessenek 10 ezer euró erkölcsi kártérítést egy volt börtönparancsnoknak.

Csaknem két évvel ezelőtt, 2019 nyarán a dél-romániai Caracal városban őrizetbe vették kettős gyilkosság gyanújával Constantin Dinca nyugdíjas férfit. Számos egyértelmű és zavarosabb bizonyíték szerint a férfi elrabolt, fogva tartott, megkínzott, megerőszakolt, megölt majd elégetett két tizenéves lányt, akiket az autóstop ürügyén vett fel autójába Caracal környékén. A nyomozások idején elterjedt a híre, hogy az övezetben prostitúciós hálózat létezik, azzal együttműködött Dinca, és valószínűleg a lányokat átadta volna egy bűnbandának, de a tervei gyilkosságokba torkolltak. A Terrorizmus és Szervezett Bűnözés Elleni Hatóság több személy ellen indított vizsgálatokat, rengeteg kihallgatásra is sor került, pláne, hogy akkor azt remélték, az egyik lány még élhet valahol.

A România TV a Dinca-ügyről és az átfogó hatósági kivizsgálásokról szóló híradásaiban bejátszott olyan képsorokat, ahol prostitúciós hálózat lehetséges tagjaként s haszonélvezőjeként mutattak be egy volt börtönparancsnokot, amint éppen kihallgatásra kísérik. A képsorok és a kísérő szöveg igaznak bizonyult, a börtönparancsnokot tényleg gyanúsítottként bekísérték, kihallgatták, csakhogy nem 2019-ben, a Dinca-botrány időszakában, hanem 2014-ben. A volt börtönparancsnok emiatt beperelte a Romania TV szerkesztőségét. Felperesként azzal érvelt, hogy őt 2014-ben kihallgatták, de az ellene felhozott vádakat bizonyítékok hiányában ejtették és az ügyet lezárták, az eljárást beszüntették, így hát emberi, állampolgári méltóságát sérti az, hogy a televízió ismét gyanúsítottként mutatja be egy prostitúciós ügy riportjában, híradásaiban. A bíróság elfogadta a felperes érveit, megítélte a kért 10 ezer eurós erkölcsi kártérítést. A bírák nem vették figyelembe, hogy a televízió helyesbített, amikor a tévedésre felhívták az újságírók figyelmét, igaz, a felperes sem fogadta el a pontosítást.

Az ítélettel kapcsolatosan Victor Ciutacu újságíró kijelentette, hogyha a fellebbezésüket elutasítják, a Romania TV lesz az első televízió, amelyet egy eltévesztett évszám miatt ilyen drasztikusan megbüntetnek.

(bl)

Névtelen hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.