Felhívás!

Kínai kutatók bizonyítékot találtak arra, hogy nem ember alkotta az új koronavírus Tudomány

Kína kutatók erős bizonyítékot találtak arra, hogy az új koronavírus természetes eredetű és nem laboratóriumból kiszabadult, ember alkotta vírus. A szakemberek a SARS-CoV-2 vírussal közeli rokonságban álló RmYN2 jelű vírustörzset elemezték, amely a denevérekben található meg, és felfedezték, hogy ez a törzs igen magas szintű azonosságot mutat az új koronavírussal a genom 1ab régiójában.

A kutatók azt találták, hogy az új koronavírushoz hasonlóan ezt a törzset is a többszörös aminosav-kötődés jellemzi a fehérjetüske S1 és S2 alegységeinek összekapcsolódásánál. Ez határozott bizonyítékkal szolgál arra, hogy az ilyen kötődés természetesen mehet végbe a koronavírusok evolúciója során.

„A felfedezés jelentősége az, hogy tisztáz néhány problémát a koronavírus eredetét illetően” – mondta Si Vej-feng, a santungi egyes számú orvostudományi egyetem professzora, a kutatócsoport vezetője.

A mostani bizonyíték együttesen a kutatók azon korábbi felfedezésével, hogy az új típusú koronavírus törzsének szekvenciája 99 százalékban megegyezik a tobzoskákban található vírus genomjával, erős bizonyítékot szolgáltat arra, hogy az új koronavírus nem laboratóriumból szabadult ki – tette hozzá Si.

A Kínai Tudományos Akadémiához tartozó egyetem és intézmények közös kutatásának eredményei a Current Biology című folyóiratban jelentek meg.

Öt különböző vakcinát tesztelnek önkénteseken Kínában

Az új koronavírus elleni öt különböző vakcinát tesztelnek önkénteseken Kínában – jelentette be Zeng Ji-hszin, a kínai Nemzeti Egészségügyi Bizottság igazgatóhelyettese.

A China Daily című kínai pártlap szombati tudósítása szerint az ötféle ellenanyag – amelyek közül az egyik egy kémiailag gyengített adenovírust tartalmazó vektorvakcina, a többi pedig hatástalanított vírust tartalmazó szer – klinikai tesztjeinek második szakasza júliusban fejeződik be. Az ellenanyagokat 2036 önkéntesnek adták be – valamint a klinikai tesztek első szakaszában lévő anyagok esetében további 539-nek -, de egyikük sem számolt be számottevő káros mellékhatásról.

Az igazgató-helyettes pénteki sajtótájékoztatóján beszámolt arról, hogy további vakcinák kifejlesztésén is dolgoznak az országban, ezek közül néhány várhatóan júniusban kaphatja meg az engedélyt a klinikai tesztelés megkezdésére.

Kínában immár több mint egy hónapja nem jelentettek az új koronavírus-fertőzésből adódó halálozást, az újabb megbetegedések száma pedig jelentősen lecsökkent. Pénteken az ország szárazföldi részén 8 újabb beteget diagnosztizáltak az új koronavírus okozta Covid-19 betegséggel, közülük ketten fertőződtek meg belföldön, hatan pedig külföldről hazatérők. A még kezelés alatt álló betegek száma 91. Az egészségügyi bizottság ezenkívül 13 újabb tünetmentes vírushordozóról számolt be szombaton, velük együtt 561 panaszmentes fertőzöttet tartanak orvosi megfigyelés alatt.

A hivatalos adatok szerint a kínai szárazföldön összesen 82 941 igazolt Covid-19-es esetet regisztráltak, közülük 4633-an haltak meg, és 78 219-en meggyógyultak.

Az email címet nem tesszük közzé.