Hirmondo

Mohácsiak Székelyföldön

Mohácsiak Székelyföldön Cseperedő

„Gyönyörű Erdély. Nem győzünk betelni a szépségeivel.” Gyakran hangzott el ez a mondat vendégeink, a mohácsi Radnóti Miklós Szakgimnázium diákjai és pedagógusai ajkáról az elmúlt napokban, akik a Határtalanul program keretében látogattak el hozzánk.  Farsangfarkán a Székely Mikó Kollégium XI. A és C osztályos diákjai és pedagógusai vettek részt a mohácsi busójáráson, hisz a Határtalan projektünk témája egymás hagyományainak a megismerése volt.

Vendégeinkkel Felsőháromszéken barangoltunk, ahol megtekintettük Dálnok híres szülöttjének, Dózsa Györgynek a szobrát, majd Marosi Károly református lelkipásztor irányításával megcsodálhattuk az 1526-ból származó feliratos falképekkel díszített templomot. Kézdiszék központjában, a kézdivásárhelyi Céhtörténeti Múzeumban dr. Dimény Attila muzeológus mutatta be a céhes város történetét, majd a múzeum gyöngyszemeit, a Zsuzsi és Andris babakiállítást tekinthettük meg. A torjai Árpád-szobor és Bálványosfürdő érintésével megérkeztünk a kirándulásunk célállomásához, a Szent Anna-krátertóhoz. A nap fáradalmait egy Hit Factory-koncerttel vezettük le, ahol még vendégeink táncra is perdültek.

Székelyföld felfedezését másnap is folytattuk, első állomásunk Székelyudvarhely volt, itt egy rövid várossétát követően megcsodálhattuk a millennium emlékére, 1897-ben felavatott városházát és annak ékességét, a Szent István-termet. Sétánkat a jezsuiták által 1593-ban alapított Tamási Áron Gimnázium megtekintésével zártuk. Ennek a napnak a fénypontja a parajdi sóbányának a meglátogatása volt, amely a földfelszínhez viszonyítva 120 méter mélyen helyezkedik el. Székelyföld eme nevezetessége is csodálattal töltötte el az anyaországi vendégeinket. Hazafelé megtekintettük Farkaslakán az Ábel-trilógia írójának, Tamási Áronnak a síremlékét, majd tiszteletünket tettük Szejkefürdőn a nagy Székelyföldi barangoló, Orbán Balázs sírjánál. Hazafelé ellátogattunk a nagy mesemondó, Benedek Elek emlékházához, megpihentünk az emlékparkban Elek apó mellett a padon. Bár fárasztónak tűnt ez a nap is, a nap zárásaként nem hagyhattunk ki egy éjszakai sétát a sepsiszentgyörgyi Vártemplomhoz, ahonnan megcsodálhattuk a kivilágított várost is.

Hirdetés

A program utolsó napján megyeközpontunkat ismertettük meg a mohácsi vendégeinket. A városmag megtekintését követően iskolánkat mutattuk, majd a vendégdiákok egy közös sporttevékenységen vettek részt a mikós tanulókkal. Ellátogattunk az illyefalvi református vártemplomba és a KIDA Központba, a nap zárásaként a Székely Mikó Kollégium néptánccsoportja, Tőkés Zsolt és Edit szervezésében, egy csodálatos műsorral lepte meg a vendégeinket, amit táncházzal zártunk.

Reméljük, hogy a vendégeink is olyan sok élménnyel távoztak, mint amennyivel gazdagodtunk mi a mohácsi látogatásunk során. Nagy örömünkre szolgált, hogy ezt, az immár második éve megpályázott Határtalanul programot a jövőben is kívánják folytatni, ugyanis már be is nyújtottak egy újabb pályázatot, amely során a következő tanévben iskolánk újabb társadalomtudomány osztálya látogathat el Mohácsra. Ezúton szeretnénk köszönetet mondani Fábián Réka egykori mikós, jelenleg mohácsi tanárnőnek, aki felvállalta ennek a nem kis munkának a lebonyolítását, valamint a mohácsi Radnóti Miklós Szakközépiskola és a Székely Mikó Kollégium vezetőségének, hogy támogatják ezt a programot, amelynek köszönhetően „határtalanul” megtapasztalhatjuk, hogy összetartozunk.