Hirdetés
Hirdetés
Felhívás!

Az uniós bíróság megerősítette az orosz finanszírozású RT hírcsatorna betiltását az EU-ban

Az uniós bíróság megerősítette az orosz finanszírozású RT hírcsatorna betiltását az EU-ban Külföld

Az Európai Unió Bírósága szerdai határozatában elutasította az RT France francia nyelvű, de orosz finanszírozású hírcsatorna keresetét annak az uniós rendeletnek a megsemmisítésére, amely az Oroszország elleni uniós szankciók értelmében betiltotta az RT műsorszórási tevékenységét az EU-ban.

Hirdetés
Hirdetés

Az uniós tagállamok kormányait tömörítő tanács március elején ideiglenesen felfüggesztette a Szputnyik és az RT orosz állami tulajdonú médiavállalatok adásait az Európai Unióban. A testület szerint e hírcsatornák az orosz hatóságok állandó ellenőrzése alatt állnak, és fontos szerepet játszanak az Ukrajna elleni katonai agresszió előmozdításában, valamint a szomszédos országok destabilizálásában.

Az RT France csatorna, amelynek tulajdonosa egy Moszkva által finanszírozott médiatársaság, az ANO-TV Novosti, az uniós bírósághoz intézett keresetében arra hivatkozott, hogy a műsorszórás felfüggesztése sérti a véleménynyilvánítás szabadságát, és ellentétes az uniós joggal.

A luxembourgi székhelyű uniós bíróság szerdai határozata szerint a tanács nem bírálható azért, mert az európai békét fenyegető veszélyre válaszul ideiglenesen felfüggesztette azon médiumok műsorszórását, amelyek megítélése szerint az orosz államot támogatják, így az Ukrajna elleni katonai fellépést is. A bírák hozzátették, hogy a tanácsnak jogában áll korlátozó intézkedéseket hozni ezen a területen is.

A bíróság leszögezte: “a szóban forgó intézkedések, amelyek az RT France véleménynyilvánítási szabadságának korlátozásával járhatnak, arányosak, így megfelelőek és szükségesek az elérni kívánt célokhoz. Hangsúlyozta, hogy az intézkedések a vállalkozás szabadságát sem sértik, mivel ideiglenes jellegűek és visszavonhatóak.

Korábban a franciaországi újságírók országos szövetsége cenzúrának minősítette a Szputnyik és az RT elleni uniós szankciókat. Május végén a holland újságírók szövetsége is – több jogvédő szervezettel és internetszolgáltatóval együtt – pert indított az Európai Unió Bíróságán a RT és a Szputnyik uniós betiltása ellen, mivel véleményük szerint a döntés sérti az európai polgárok információszabadsághoz való jogát.

Kreml: a szólásszabadság elleni támadás az uniós bírósági döntés

A Kreml rendkívül negatívan értékeli, hogy az Európai Unió Bírósága elutasította az orosz állami finanszírozású RT France tévécsatorna uniós sugárzási tilalmának feloldására irányuló keresetét – jelentette ki Dmitrij Peszkov orosz elnöki szóvivő újságíróknak szerdán Moszkvában.

“A reakciónk rendkívül negatív. Ez a szólásszabadság, a médiaszabadság elleni támadás az európai államokban, köztük Franciaországban, olyan folyamat, amely aggodalomra és sajnálatra ad okot” – mondta Peszkov.

Kilátásba helyezte, hogy Oroszország hasonló intézkedéseket fog hozni, hogy nyomást gyakoroljon az országban működő nyugati médiára. Mint mondta, ebben az ügyben nem várható “puha” magatartás.

Peszkov szerint “maguk az európaiak lábbal tiporják azokat az eszméket, amelyeket az egész világra rákényszerítenek”.

Peszkov pozitív fejleménynek, a “józan ész csírájának” nevezte, hogy feloldották a Litvánián vasúton áthaladó orosz teheráru tranzitjának tilalmát. Méltatta, hogy a konfliktust párbeszéd révén sikerült feloldani.

Kalinyingrádba kedden megérkezett Litvánián keresztül egy Oroszországból 60 vagon cementet szállító vasúti szerelvény.

(MTI)

Hirdetés
Hirdetés
Névtelen hozzászólás

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé.

Hozzászólások