Hirmondo
Hirdetés
Hirdetés

„Ne hülyítsék az embereket!”

„Ne hülyítsék az embereket!” Kovászna megye

Átgondolatlan, megalapozatlan és szakmaiatlan néphülyítésnek nevezte Fodor István azokat a nyilatkozatokat, amelyeket Sebastian Cucu prefektus és dr. Sikó-Barabási Sándor, a Kovászna Megyei Állategészségügyi és Élelmiszer-biztonsági Igazgatóság vezetője mondtak hétfői sajtóértekezletükön, amelyeket olvasóink a keddi lapszámban olvashattak. A sepsibodoki polgármester szerint járvány idején nem ártana, ha fontos hatóságok vezetői „előbb gondolkoznának, és csak azután beszélnének”.

A polgármesternél dr. Sikó-Barabásinak az a nyilatkozata ütötte ki a biztosítékot, amely szerint, a sertéspestis terjedését megfékezendő, a vadásztársaságoknak ki kell lőniük a vaddisznóállomány nagy részét (legtöbb egy állat maradhat két négyzetkilométerenként), és ritkítaniuk kell az összes ragadozót, kivéve a medvét, mert – mint dr. Sikó-Barabási spanyolországi tanulmányokra hivatkozva mondta – a többi ragadozótól eltérően „a medvék csak nulla egész nulla, nulla… valami százalékban terjesztik a vírust”.

– Ennek a nyilatkozatnak szinte minden szava hamis. Hogyhogy ki kell lőni a vaddisznók nagy részét? Egyrészt, csak lesből lőhetek, tehát alkalmanként egy-két egyedet ejthetek el. De tegyük fel, hogy odamegyünk tízen, és tegyük fel, hogy mind a tízen meglövünk egy-egy disznót (erre nem sok esélyünk van, de tegyük fel), mit csinálunk vele? Mert mindből próbát kell venni, és az eredmény megérkezéséig az állatot le kell fagyasztani. Hol fagyasszam le? A vadásztársaságoknak jó esetben egy nagyobb hűtőládájuk van, abba erősen szűken elfér két disznó. A többivel mit csináljak? Vagy, ha egyszerre csak kettőt lövünk le, azt betesszük a hűtőbe, elküldjük a próbát, míg visszajön az eredmény legalább három nap.

Felszabadul a hűtő, újabb vadászat, így, ha télen-nyáron, esőben-hóban, mindig kerül, aki menjen, és mindig kerül, amivel beetetni az állatokat (ami gyakorlatilag ki van zárva), hetente ki tudunk lőni két vaddisznót. A bodoki és dálnoki vadászterület 18 ezer hektárján van vagy kétszáz vaddisznó. Akkor ez elhúzódik nagyjából két évig. Biztos, hogy ez a leginkább operatív módszer a kór terjedését megállítani? – teszi fel a kérdést a polgármester.

Hirdetés
Hirdetés

Fodor szerint, ott, ahol „az állam komolyan veszi magát”, például Magyarországon, kormánypénzből hűtőkamrákat építettek a vadásztársaságoknak, hogy a nagyszámú kilőtt állatot le lehessen fagyasztani. „Ezzel kellene foglalkozniuk az uraknak, ne össze-vissza beszéljenek”.

A polgármester azt mondja: meggondolatlan a „ritkítani kell minden ragadozót” is, hisz a farkas, a hiúz és a vadmacska védett állat, kilövése bűntény, és két évre bevonják a fegyvertartási engedélyt. „Egy kóbor kutyát nem lehet lelőni az erdőben, nemhogy farkast! Ezt is elfelejtették” – teszi hozzá.
Az egészben az a „hab a tortán”, hogy a medve nem terjeszti a kórt – véli Fodor.

– Tehát az egyetlen vad, amelyik nem terjeszti a kórt, az a medve? Amelyik megeszik mindent, beleértve a sertéspestisben elpusztult vaddisznót? S mikor este lejön a faluba, mielőtt bemegy János bácsi udvarára, s ott is leghamarabb a disznópajtába, akkor bizonyára lefertőtleníti a mancsait, nem vizel és székletet sem hagy sehol… A farkas, a hiúz, a vadmacska nem jön le, de a medve, amelyik a legnagyobb eséllyel terjeszti a vírust, az, köszönjük, minden este itt van. Fel nem foghatom, hogy miért nézik ennyire hülyének az embereket? – ámuldozik a polgármester.

Hirdetés
Hirdetés
Névtelen hozzászólás

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások
  • User
    Dátum: 2019. október 30., 7:55
    ÉRTÉKELÉS: 0

    Intelligens embernek latszik ez a Fodor ur es ami a vaddisznokat illeti igazat is beszel, hiszen lehetetlen mind kiloni az allomanyt es megvarni az osszes teszt eredmenyet. Ezert is kritizaltam tegnap a Kakukk suket dumajat. Csak egy dolgot nem ertek? Ez az intelligens ember hogyan valhatott a medvek ily adaz ellensegeve? Mert a cikk vege ismet a medvepopulacio ellen iranyul. En nagyjabol megertem ont Fodor ur, hiszen valoban kellemetlen az amikor a medvek a faluban , varosokban koszalnak, garazdalkodnak. De miert nem ismeri el orszagunkban egyetlen politikus vagy polgarmester sem, azt a valos tenyt ,hogy a medveproblemat az ember kapzsisaga idezte elo. Azok kapzsisaga ,akik idehoztak orszagunkba az osztrak Schweighoffer-t. Azok kapzsisaga akik orankent harom hektar erdot vagnak ki hegyeinkbe, megbontva ezzel Romania teljes okoszisztemajat. Mert lehetseges, hogy az on altal adminisztralt erdoket nem vagjak (meg egyelore, mig el nem fogynak a tobbi erdok !) de ami masutt tortenik az nem egyeb mint az erdok genocidiuma, beleertve a benne elo vadvilagot is. En ugy gondolom ,hogy eloszor az erdok irtasat kelene torveny altal korlatozni, sot teljesen betiltani, aztan torvenybe iktatni es kotelezni az osszes kivagott erdo ujjaulteteset es ha ot even belul tovabbra is gondot okoz a medve, akkor, de csakis akkor lepni medveugyben, de semmi keppen nem kvotavadaszattal ! Mert hiaba lojuk ma ki a faluban koszalo medvet ,holnap egy masik fog majd folbukkanni helyette ,ha semmit nem teszunk annak erdekeben, hogy termeszetes eletteret, az erdot visszaadjuk ennek a nemes vadnak. Tisztelettel ,egy olvasojuk.

    • User
      Dátum: 2019. október 30., 18:28
      ÉRTÉKELÉS: -1

      ”’Mert lehetseges, hogy az on altal adminisztralt erdoket nem vagjak (meg egyelore, mig el nem fogynak a tobbi erdok !) de ami masutt tortenik az nem egyeb mint az erdok genocidiuma, beleertve a benne elo vadvilagot is.”’

      Az ismeretlen Olvasó nak csak annyit ,kattanjon rá erre a linkre (https://wikiszotar.hu/ertelmezo-szotar/Genoc%C3%ADdium) olvasson bele .mert a genocidium az nem erdő, hanem népírtást jelent

    • User
      Dátum: 2019. október 31., 9:25
      ÉRTÉKELÉS: 12

      Úgy látom egyszerübb kevergetni a dolgokat, olyat aminek semmi köze jóformán a másikhoz… 1. Ha óránként 3 ha erdőt vágnak le, mely hír kb 5-6 éves akkor eddig eggyek lennénk a kalahárival, ez népbutitás, való igaz hogy létezik elfogultság. 2. Az erdőket minden esetben felújitják, hidjék el rengeteg törvény promoválja, nem kell még újabb. 3. A medvék nem azert nem maradnak az erdőben mert az fogy, hanem mert tulszaporulat van, az élelem pedig nem a sűrű erdőben található számára, sőt a tarvágások málnavészeiben. Hozzáteszem sose volt a medve a kihalás szélén hazánkban. 4. Igaza van a polgármesternek, egyvilyen akció megvalósítása fizikai lehetetlenség, megszervezhetetlen. Továbbá hozzá kell tenni, az elásott tetemet a medve kiássa. Azt is hozzáteszem hogy egy feltételezett kényszer akció teljes energiai és anyagi terhét rásóznák a vadásztársasâgokra. Talán hasonló állatírtádt csernobilban hajthattak végre ahol több egyébb feladat mellet 750000 katona vett részt „önként”. 5. Végezetül vélleményem szerint, ha meg is valósulna valamilyen formán a fertőzés góc felszámolása, a mintákat instant kéne bevizsgálni és ezen kéne dolgozzanak a kedves DSV-sek…

    • User
      Dátum: 2019. november 4., 0:31
      ÉRTÉKELÉS: 1

      Pont az erdő irtassal jobb élőhelyek lesznek a medvéknek! A fenyvesekben nincs mit enni, de az írásban vagy vágterekben olyan lagyszaru növények jelennek meg melyek élelemként szolgálnak sok vadallatnak! A medvéknek szamóca, málna, szeder, vörösbodza stb. Miután felnő, a sürű optimális vadbúvó hely! Úgyhogy ne az erdőirtasra fogjuk a problémákat! Az erdő lopás probléma, de nincs köze a medvekhez!

    • User
      Dátum: 2019. december 17., 10:26
      ÉRTÉKELÉS: 0

      Ez mind szép igy leírva ,de ha nem vágnak ki egy fát sem, akkor a medve nem szaporodik?Minden országban ahol medve van,szabályozzák a medve létszámát,mert nincs más megoldás,hogy ne szaporodjon el.Csak elkell gondolkozni egy kicsit ha van 7-8000 medve, mennyivel szaporodik minden évben.

    • User
      Dátum: 2019. december 14., 10:27
      ÉRTÉKELÉS: 15

      Sajnos szakmaiatlan nephulyites folyik evek ota, allando kontrollokkal zaklatjak az embereket, ilyen -olyan regisztereket kernek, majd ha mersz valamit szolni, kuldik a bunteto osztagot, vagy inkabb behivatnak, hogy megalazobb legyen es hitelesebb legyen. Majd valasztaskor jonnek a politikusok, kezdve a megye foiispanjaval, tudjuk ki ……………es a szavazatainkert konyorognek! Most pedig kiderul, hogy nem is szakemberek……….., nahat vihetjuk a zaszlot ilyen emberekkel!

      • User
        Dátum: 2019. december 22., 20:56
        ÉRTÉKELÉS: 12

        ,, amely nép sötétségben él, ne zászlót vigyetek előtte, hanem lámpást..”
        Ennyit….! Még lámpást sem kellett volna a kezében adni a főállatorvosnak, nemhogy rábízni egy intézmény vezetését!
        Annyi éven keresztül!Mindeneképpen gondolom komoly háttérrel rendelkezik, másképp nem magyarázható!

  • User
    Dátum: 2019. október 30., 11:40
    ÉRTÉKELÉS: -17

    Sajnálom, hogy egyesek nem értik meg, hogy mindazt amit a sajtótájékoztatón elmondtunk, az országban érvényes jogszabályokra alapoztuk.
    Létezik egy Országos Járványvédelmi tanács és ennek jónehány határozata. A tanács tagjai az állategészségügy-, ember egészségügy-, nemzetvédelem-, stb szakembereiből áll. Nos ezeknek a határozatoknak a tartalma mindaz ami elhangzott a sajtótájékoztatón, Kovászna megyére leosztva.
    Most is vallom, hogy inkább ma kilőjünk 50 vaddisznót, mint holnap megtaláljunk 100-at elpusztulva. Márpedig nem látok fényes jövőt.
    A sajtótájékoztató anyaga sajnos csak románul van meg, mert fizikai időnk nincs ezt magyarra fordítani. Amennyiben elfér ide, szívesen bemásolom és vállalom érte a felelősséget.

    COMUNICAT DE PRESĂ
    Au fost diagnosticate mai multe cazuri de pestă porcină africană la efectivele de mistreț din zona Baraolt.
    Atenție ! Să nu se sacrifice sau să nu se vândă porcine bolnave, ele putând duce la dispersarea virusului și la apariția de noi focare. Aceste cazuri pot fi de natură penală. Toate îmbolnăvirile sau mortalitățile la porcine trebuie anunțate imediat la medicul veterinar !

    În data de 24.10.2019 pe fondul de vânătoare nr. 2 Brăduț au fost găsite 3 cadavre de mistreți. La aceeași dată, la granița dintre fondurile de vânătoare nr.3 Kormoș și respectiv nr.4. Herculian a fost găsit încă un mistreț mort.
    În data de 25.10.2019 cu ocazia intensificării patrulărilor pe fondurile cinegetice amintite anterior, au fost găsiți doi porci mistreț bolnavi cu semne clinice, care au fost imediat împușcate, pe fondul de vânătoare nr. 2 Brăduț, respectiv fondul de vânătoare nr. 4 Herculian.
    De la toate cele 6 cadavre de mistreț au fost recoltate probe pentru analize de laborator, care au confirmat prezența virusului. Cadavrele au fost îngropate în condiții de biosecuritate.
    În data de 26.10.2019, sâmbătă, prefectul județului Covasna a convocat Centrul Local de Combatere a Bolilor din jud.Covasna în ședință extraordinară. La această ședință s-a aprobat planul de măsuri pentru controlul bolii la mistreț, care prevede printre altele :
    1. Stabilirea zonelor de supraveghere și restricții :
    În urma anchetei epidemiologice se stabilește o zonă infectată de 8 km în jurul locului unde au fost găsite cadavrele, respectiv pe raza localităților: Vârghiș, Doboșeni, Filia, Brăduț, Tălișoara – toate din județul Covasna; respectiv o zonă tampon în jurul zonei infectate, de minim 5 km, pe raza localităților : Baraolt, Racoșul de Sus, Căpeni, Bodoș, Biborțeni, Bățanii Mari, Bățanii Mici, Herculian – din județul Covasna, Augustin – din județul Brașov, Ocland, Satu Nou, Crăciunel, Merești – din județul Harghita.
    2. Se va trece imediat la catagrafierea mistreților din Fondurile de vânătoare : A.V. Somos: – F.C. nr. 1 Vârghiș; AJVPS Covasna: – F.C. nr. 2 Brăduț, F.C. 5 Baraolt, F.C. 7 Aita; A.V. Harghita Sud: – F.C. 3 Kormos, F.C. 4 Herculian.
    3. În zona infectată de 8 km se vânează integral mistreții prin metode de vânătoare care nu dislocă efectivul, respectiv prin pândă și dibuire.
    4. Se vor intensifica patrulările zilnice de către gestionarii fondurilor de vânătoare pentru depistarea de porci mistreți morți/ bolnavi.
    5. Recoltarea probelor de la mistreții vânați sau găsiți morți, ambalarea și individualizarea probelor și transportul lor spre DSVSA Covasna se va face, în condiții de biosecuritate, de către medicul veterinar oficial sau personalul tehnic instruit al gestionarilor fondurilor cinegetice.
    6. Se vor ecarisa carcasele de mistreți găsiți morți după prelevarea probelor prin incinerare sau îngropare de către gestionarul fondului de vânătoare sub supraveghere oficială sanitară veterinară în groapa/gropile executate de către gestionarul fondului cinegetic în zona afectată.
    7. În termen de 30 de zile de la confirmarea virusului se vânează integral prădătorii prevăzuți în Legea vânătorii.
    8. Prin unitatea locală de Sprijin de la nivelul primăriilor (UAT) se va începe o campanie de reducere a densității populației de porci domestici din zona infectată prin campanii de informare a crescătorilor de suine privind obligativitatea respectării condițiilor de biosecuritate în exploatațiile de suine.

    Măsuri aplicabile exploatațiilor de porci domestici din zona infectată (de 8 km): Exploatațiile de porci domestici din zona infectată sunt puse sub supraveghere oficială și se aplică măsuri de restricționare a mișcării animalelor, astfel:
    1. se va efectua un recensământ oficial al tuturor categoriilor de porci din toate exploatațiile.
    2. Întregul efectiv de porcine să fie identificat și înregistrat în Baza Națională de Date. În caz contrar nu se acordă despăgubiri la apariția bolii.
    3. toți porcii din exploatație să fie ținuți în adăposturile lor sau în alte locuri, unde pot fi izolați de porcii sălbatici, care nu trebuie să aibă acces la nici un produs susceptibil de a intra apoi în contact cu porcii din exploatație;
    4. nici un porc să nu intre sau să iasă din exploatație, cu excepția autorizării autorității competente, ținând seama de situația epidemiologică;
    5. pe cât posibil să se utilizeze mijloace corespunzătoare de dezinfecție la intrările și ieșirile adăposturilor porcilor, precum și ale exploatației înseși.

    În toate fondurile de vânătoare din zone considerate neafectate se întreprind cu respectarea măsurilor de biosecuritate următoarele :
    1. în termen de 60 de zile se realizează reducerea efectivului de mistreți prin vânarea unei cote suplimentare de intervenție, aprobată de Ministerul Apelor și Pădurilor, în funcție de nivelul optim aprobat prin acte normative, situat sub valoarea de 0,5 exemplare /kmp;
    2. mistreții sunt transportați în condiții de biosecuritate la centrele de colectare, spații frigorifice și altele asemenea destinate păstrării carcaselor de mistreți în condiții igienice și de refrigerare; Se prelevează probe de către vânători, de gestionari ai fondurilor cinegetice special instruiți sau, după caz, de medici veterinari. Pe baza rezultatelor analizelor de laborator se decide destinația carcaselor.
    3. în termen de 90 de zile de la confirmarea virusului se vânează prădătorii prevăzuți în Legea vânătorii în limitele cotelor de vănătoare.

    Alte aspecte de implementat/respectat în toate fondurile de vânătoare:
    1. în zonele în care s-a identificat PPA la porcii domestici, în fondul de vânătoare aflat pe raza UAT respectivă se realizează vânătoarea intensivă, până la limita cotelor optime a efectivelor de mistreți;
    2. vehiculele utilizate la exploatarea pădurilor, precum și vehiculele agricole, utilizate în zonele afectate vor fi dezinfectate de către personal instruit.

    Unitățile administrativ teritoriale (UAT) din jud. Covasna vor întreprinde de urgentă următoarele :
    1. interzicerea organizării de târguri de animale, aglomerări de animale, expozitii sau orice alte evenimente care implică mișcarea animalelor, în special a porcinelor;
    2. la intrările şi ieşirile din gospodăriile populaţiei care deţin porci se vor instala imediat dezinfectoare individuale cu soluție de Virkon, sodă caustică sau clorură de var;
    3. dezinfecția mijloacelor de transport se va efectua cu personal instruit , cu mijloace de dezinfectare portabile, la intrarea și ieșirea din zona afectată;
    4. convocarea Unității locae de sprijin de la nivelul primăriilor, actualizarea listei cu personalul (15-25 persoane) nominalizat pentru intervenția în teren în caz de boli majore; stocurile de materiale, echipamente și utilaje necesare intervenției în teren în caz de boli majore (ex; salopete, cizme, lopeti, găleti,, saci, mături, remorcă, încarcator – buldoexcavator, generator curent, etc.);
    5. campanii de informare a crescătorilor de suine cu privire la: evoluția pestei porcine africane, modalitatea de transmitere, simptomatologia, restricțiile impuse, implementarea de norme minime de biosecuritate , alte măsuri de prevenire a răspândirii și combatere a bolii.

    Restricțiile și planul de măsuri se mențin timp de doi ani de la data apariției primului caz de boală la mistreț, dar ele se vor prelungi în funcție de apariția focarelor noi și a suprapunerii zonelor restricționate.
    Un aspect foarte important ! Să nu se sacrifice sau să nu se vândă porcine bolnave, ele putând duce la dispersarea virusului și la apariția de noi focare. Aceste cazuri pot fi de natură penală. Toate îmbolnăvirile sau mortalitățile la porcine trebuie anunțate imediat la medicul veterinar !
    Situația epidemiologică privitoare la pesta porcină africană din zona Baraoltului este cu atân mai îngrijorătoare, cu cât au fost diagnosticate cazuri de boală la mistreț și în județul Brașov, în zona localităților Merceasa și Homorod.

    Director executiv,
    Dr. Sikó Barabási Sándor

    • User
      Dátum: 2019. október 30., 20:58
      ÉRTÉKELÉS: 24

      Az eredmenyeket egy honap utan se kepesek elkuldeni, de a probakkal kerik a ceg nevet, cimet, email cimet es hogy mekkora a labad merete, de hetvegen nem dolgoznak es gyujtik a probakat ezresevel de nem kepesek elkuldeni az eredmenyeket, utana kell menni.

      • User
        Dátum: 2019. október 31., 12:07
        ÉRTÉKELÉS: 29

        A próbákat illetően helyes az észrevétel! A gazdákat a pénzükért még jól meg is alázzák a Kovászna megyei állategészségügynél!
        Legtöbb gazda rettegve megy az intézmenybe egy útlevélért, egy bizonyos személy pökhendi viselkedése miatt!

    • User
      Dátum: 2019. október 30., 14:02
      ÉRTÉKELÉS: -3

      Kinek van igaza ?
      Vajon ha a faluban megjelenik a pestis és többtíz vagy száz gazda elveszti az egész disznóállományát akkor hogy lesz ? Kinek lesz igaza ?

    • User
      Dátum: 2019. október 30., 15:16
      ÉRTÉKELÉS: 11

      Kinek?
      ..mert ebben az országban olyanok a jogszabályok, mint a hatos (6) és a kilences (9) szám nézete.
      Ha egyik felőlről nézed akkor 6, ha másik felől akkor 9.
      Illene már mindent annyira letisztázni h.ne lehessen interpretálni dolgokat.
      Ha nincs rá elég ész a nagyokosok fejében, akkor példát venni, kérdezni kell más nemzetektől.
      Egyszerű az élet, hölgyeim/uraim, csak mi bonyolitjuk feleslegesen.

  • User
    Dátum: 2019. október 30., 18:17
    ÉRTÉKELÉS: 18

    Sajnos hazankban az utobbi evekben az allategeszsegugyet teljesen lezullesztettek,politikai es erdekcsoportok befolyasojak a donteseket es kinevezeseket,az eredmeny pedig a kaosz,ennek sulyos egeszsegugyi es gazdasagi kovetkezmenyei vannak.Hat errol lenne amit mondani de sajnos a mi megyenkben se erdekli nagyon a hatosagokat.Az utobbi 10 evben egyetlen alkalommal sem kertek ki a „szakma”velemenyet inkabb kerultek!!

    • User
      Dátum: 2019. november 3., 11:09
      ÉRTÉKELÉS: 24

      Sajnos így van ez a megyei állategészségügynél is!Politikusok és üzlet emberek érdekeit képviselő intézmény! Sajnos néhány éve úgy működik mint egy Kft és nem mint egy állami intézmény!!!! De vajon melyik párt támogatja és nem akar tudomást venni a történésekről?!Kinek az érdeke, hogy elzüllesse a gazdasàgi és egészségi szempontból fontos intézmenyt?!!!!!Mert fontossaga vitathatlan!!!!

  • User
    Dátum: 2019. október 30., 20:53
    ÉRTÉKELÉS: 18

    Igen, inteligens ember es tudja hogy mit beszel!!! A cikkben csak arrol volt szo, hogy az allatorvos ur meg volt kerdezve a gyulesen, hogy a medve amelyik megtalalja a virusos vaddisznot es megeszi vajon nem terjeszti a virust? Es az volt a valasz hogy erdeklodott kulfoldon olyan helyeken ahol csak fenykepen lattak medvet es hogy nem terjeszti. A legnagyobb marhasag amit mondhatot volna a allatorvos ur mert koztudott hogy a medve karmai kozt sok bacilus talalhato ezert fertozodik be a sebb ha megkarmolja vagy megtamadja az embert.Ehez nem kell allatorvosi egyetem.

  • User
    Dátum: 2019. október 30., 21:02
    ÉRTÉKELÉS: 22

    Latom olvassa a dr.- bacsi a kommenteket is, az utolso gyulesen feltuno volt hogy csak Kovaszna megyeben nem kaptunk vaddiszno tetemet, na most van eleg lassan jol lakhat buntetessel es hulyeseggel

  • User
    Dátum: 2019. október 31., 8:22
    ÉRTÉKELÉS: 7

    En ugy gondolom, hogy az elso kommentet azok a fatolvajok minuszozzak ,akik meggyujtottak Lemhenynel a Nagy Sandor tetot. Azert volna „gyogyszer” az ilyen maffiozok ellen ha az orszagunkat iranyito politikusok nagyon akarnak ,es ez nem mas mint a katonasag. Ugyanugy kene a roman allam eljarjon ellenuk, mint Kolumbiaban a hatosagok, ahol kikuldik a specialis alakulatot a drogbarok ellen, es valogatas nelkul ott a helyszinen mindenkit lelonek. Tudom, hogy ez nagyon radikalis megoldasnak tunik, de olyanok ellen akik hatosagi szerveket gyilkolasznak (rendort, erdeszt es Hargita megyeben meg egy polgarmester is esett evekkel ezelott aldozatul!),hat az ilyenek ellen, akik haborut inditottak a torvenyes rend es a torveny emberei ellen, NINCS MAS MEGOLDAS ! Hadd erezzek ok is, hogy holnaptol kezdve ok sincsenek biztonsagban. Sem ok, sem csaladtagjaik, sem az illegalisan szerzett vagyonuk. Mert ha ok nem tisztelik mas emberek eletet, akkor az oveket miert kell tiszteletben tartani?! Es a torveny ne tegyen kulombseget sem az ugyesz fia, sem a polgarmester rokonai, sem a politikus fiai kozt. Mert fuggetlenul attol, hogy kik ezek az illetok, ok a torveny szemeben nem egyebek (vagy lagalabbis igy kene ennek lennie!) mint gyilkos es tolvaj maffiozok. Az ilyenekkel nem kell kesztyus kezzel banni. Ha ok nem tartjak tiszteletben mas emberek jogait es eletet, akkor a torveny miert is tartana tiszteletben az ok jogaikat es eletuket !

  • User
    Dátum: 2019. október 31., 13:47
    ÉRTÉKELÉS: 8

    A roman nyelvben is hasznaljak , sot mar tobb dokumentumfilmben es a hiradokban is hasznaltak ezt a kifejezest: „genocidul padurilor”, es annyit jelent, hogy az erdok legyilkolasa , elpusztitasa, kiirtasa. Ugy hogy ne okoskodj itt maffia pribek, mert hamarosan eljon a nap amikor mind egy szalig felelni fogtok azert amit az orszag erdoivel es vadvilagaval tettetek az elmult 30 esztendoben !

    • User
      Dátum: 2019. október 31., 21:33
      ÉRTÉKELÉS: -2

      genocídium (főnév)

      Fájl:Genocídium.jpg

      1. Népirtás; elnyomó propagandával ellenségnek kikiáltott emberek tömeges meggyilkolása.

      Eredet [genocídium < francia: genocide (népirtás) < görög: genosz (nép, faj) < lásd: genusz + latin: -cida (gyilkos, ölő) < caedo (vág) < görög: kaeo (levág, öl)]

    • User
      Dátum: 2019. november 4., 12:10
      ÉRTÉKELÉS: 24

      Nem az első alkalom amikor helytelenül nyilatkozik a sajtónak, viszont eddig senki nem merte megmondani az igazat! Egyik bejegyzésben olvastam, hogy az intézmény úgy működik mint egy Kft! Helyesbítenék , nem Kft hanem családi vállalkozás……a sikóéké!

  • User
    Dátum: 2019. november 4., 10:12
    ÉRTÉKELÉS: 25

    Volt „szerencsem”megismerni az útlevelosztaly „vezetőnőjét”,amikor útlevelet vettem ki.Egy faragatlan,pökhendi,és a többi,és a többi…

    • User
      Dátum: 2019. november 4., 15:46
      ÉRTÉKELÉS: 27

      Rosszindulatú és paraszt viselkedéséről híres az egész megyében! Büntetésekkel fenyegeti a falusi gazdákat, ha ellenőrzésbe megy!
      Vajon mi a végzettsége, hogy megengedi magának!? Mert szégyen és gyalázat, ha állatorvos!

    • User
      Dátum: 2019. november 4., 20:08
      ÉRTÉKELÉS: 25

      És a tobbi, és a többi…., a fönöknő elfelejtette honnan indult…..! Én szemében meg is mondtam neki honnan ismerem….. és nem az állategészségügyből!!!Semmi köze az állatokhoz és gazdákhoz…. egyezzünk meg! Kész röhej!

      • User
        Dátum: 2019. november 18., 19:43
        ÉRTÉKELÉS: 22

        Akkor mert jott hozzank ellenorzesben az elmult napokban, ha semmi koze sincs?!
        Es kerdem en mit keres az utlevelosztalyon, ha semmi koze a gazdakhoz es allatokhoz?
        Erre kellene a foallatorvos ferje valaszoljon!

        • User
          Dátum: 2019. december 4., 15:52
          ÉRTÉKELÉS: 20

          Hezzank pont a ferjevel jott kontrolba, meg regebb!Ugy beszelt, hogy meg a foallatorvos ur is szegyelte!O beszelt, a ferje hallgatott, meg sem mert szolalni! Hat szegyelhette is, erre nem lehet buszke lenni!

        • User
          Dátum: 2020. január 19., 15:57
          ÉRTÉKELÉS: 6

          “ Nem fogyunk ki az ál” állatorvosokból c Romániában és főként Kovászna megyéből sem!!!!! Sajnos!!!!! Felháborító! Egyszer véget kellene vetni!!!! Ennek az aljasságnak!!!!!

      • User
        Dátum: 2019. december 3., 18:25
        ÉRTÉKELÉS: 22

        Útlevélosztály fönőke ?! Tessék…., komolyan? Ez csak vicc lehet, méghozzá nagyon is rossz!
        Hol is dolgozott mielőtt még a főállatorvos felesége lett volna?!
        Személyesen egy iskola folyosóján láttam……, ezelőtt….!És nem a titkárságon, vagy tanáriban, mellesleg osztályban!
        Ugyan már…., gondolom viccnek szánták!
        Nem április 1 van!

          • User
            Dátum: 2019. december 11., 16:18
            ÉRTÉKELÉS: 22

            Igy vesziti el egy intezmeny vezetoje a hitelesseget! Megerte vajon? Olyan embereket alkalmazni akiknek semmi kozuk a szakmahoz?! Csak azert mert csaladttagok: felesegek, ferjek, rokonok, stb…..!Majd kesobb kihasznalva a beosztasukat es visszaelve azzal nagyoskodnak, buntetnek, fenyegetoznek! Mert ugyebar megengedhetik maguknak!
            Ki a felelos mindezekert?

        • User
          Dátum: 2019. december 14., 10:28
          ÉRTÉKELÉS: 17

          Vettem a faradsagot es elovastam a cikket, majd a hozzaszolasokat is egyenkent. Ha igazak a fent leirtak, akkor az nagyon szomoru szamunkra az allattarto gazdakra es nemcsak!Felso haromszeken is lehetett hallani a tulbuzgo kontrollokrol, , velemenyem szerint, y a f

  • User
    Dátum: 2019. november 4., 20:39
    ÉRTÉKELÉS: 14

    Állatorvosként megjegyezném, hogy az afrikai sertéspestist okozó vírus, a vaddisznó sejtjeiben, szervezetében szaporodni képes, így a fertőzött állat még több korokozót képes üríteni a környezetbe, sőt az állat el is pusztulhat, és a mortalitás 100% is lehet.
    A medve nem fogékony a betegségre. Normális hogy elhurcolhatja a vírust akar a bőrén is, mert egy rezisztens vírusról beszélünk. Ha már vírushordozókról beszélünk említhetjük a kullancsokat is mivel fertőzött vért szívhatnak, és tovább terjeszthetik.
    A védekezés érdekében, járványkitörés esetén, a leghatékonyabb módszer a góc gyors felszámolására, a fertőzött és a fertőzésre gyanús állatok leölése és ártalmatlanná tétele, ide pedig a csak a vaddisznók és a házidisznók tartoznak.
    A medvék leölése járványvédelmi szempontból nem prioritás.
    Hogy fontos lenne tőlük szabadulni mert károkat tesznek gazdaságokban, még embert is támadnak egy másik történet, amihez az Állategészségügyi Igazgatóságnak nincs köze.
    Imre Jenő.

    • User
      Dátum: 2019. november 4., 22:38
      ÉRTÉKELÉS: 3

      Köszönöm a felvilágosítást doktor úr! Tehát a lényeg az, hogy a medve terjeszti a vírust, mert én így értelmeztem!
      Mert az előző “szakember” véleménye az volt, hogy a medve nem terjeszti a vírust, innen is indult a vita!

      • User
        Dátum: 2019. november 5., 16:30
        ÉRTÉKELÉS: 7

        Terjesztheti akármilyen ragályfogó tárgy, mert egy a környezetben rezisztens vírusról beszélünk. Így az ember is hordhatja magán addig amíg nem tisztálkodik.
        Viszont nem jellemző a medvére hogy terjessze. Nem eszik egész nap fertőző vaddisznó tetemeket.
        A vaddisznók viszont ürítik a vírust, mert a szervezetükbe szaporodik, a medvébe nem. Ezért kell a disznóféléket (vad és házi) leölni.

        • User
          Dátum: 2019. november 5., 22:51
          ÉRTÉKELÉS: 8

          A szabadon élő vadállatok terjeszthetik a vírust: vaddisznó, róka, sakál!
          De tegyük fel, hogy vaddisznóval érintkezett takarmányt a medve is elfogyassza!
          Ugyanakkor feltételezhető az is , hogy a vaddisznók által összetúrt, azok virusos ürülékével szennyezett takarmanyból és vírusból kerülhet a medve mancsára és bundájára ! Így a medve a bundáján vagy a mancsai között is behurcolhatja a virust gazdaságokban! Ilyen formában is kerülhet a vírus a gazdaságba, azért nem kell vaddisznó tetemet fogyasszon a medve!
          Ami a vadászatot illeti, a zaj megijesztheti a az állatokat így a vaddisznók elvándorolnak, ezáltal még jobban fog terjedni a vírus!

    • User
      Dátum: 2019. november 6., 22:35
      ÉRTÉKELÉS: 16

      Igen ez mar mas hozza allas es magyarazat de meg azt nem tudja az allatorvos ur, hogy a diszno etetoknel az erdoben kb 80% ba a medvek es 20% a vaddisznok esznek es akkor mirol beszelunk?Szerintem nem nagyon kell semmirol annak aki egy kicsit is ert hozza!!!

  • User
    Dátum: 2019. november 28., 22:29
    ÉRTÉKELÉS: 17

    Ennyire meg gondolatlan csak az lehet, aki még nem találkozott medvével , kivéve az álkatkertet, de hátha a dr. úr is találkozna eggyel akkor megnézném a véleményét minden tudományt és logikát kizárva!!😡😡