Két új koronavírustörzs fertőz kínai kutatások szerint

Két új koronavírustörzs fertőz kínai kutatások szerint Tech-Tudomány

Kínai tudósok szerint két törzse is terjed az emberek között a járványt okozó új koronavírusnak. A Pekingi Egyetem tudósai és a Kínai Tudományos Akadémiához tartozó sanghaji Pasteur Intézet kutatói a Kínában kitört koronavírus-járványt vizsgálva mutatták ki a vírus két fő törzsét.

Felhívták ugyanakkor a figyelmet arra, hogy egyelőre korlátozott adatokból dolgoztak, és nagyobb adatmennyiség szükséges ahhoz, hogy a következő kutatások jobban feltárják a vírus evolúcióját.

Az előzetes eredmények szerint a koronavírus egy agresszívebb törzse okozta Vuhanban a megbetegedések 70 százalékát. A fertőzések 30 százalékáért pedig a vírus egy kevésbé agresszív törzse volt felelős – írták a kutatók a National Science Review folyóirat keddi számában publikált tanulmányukban.

Más szakértők azonban arra hívták fel a figyelmet, hogy óvatosan kell kezelni a tanulmány megállapításait, és nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni belőlük, mivel még csak előzetes eredményeken alapultak.

Időközben szerdán Kína egyik vezető orvosi szövetsége bejelentette, hogy a koronavírus közepes lappangási időszaka öttől hét nap, de maximum 14 nap. A kormány alá tartozó szervezettől mindeddig ez volt a leghitelesebb becslés a vírus lappangási idejével kapcsolatban.

Kínában kedden 119 új esetet erősítettek meg. Előző nap még 125 új megbetegedést regisztráltak, az adatok csökkenő tendenciát mutatnak.