9,7 milliárdra nőhet a Föld lakossága 2064-re

9,7 milliárdra nőhet a Föld lakossága 2064-re Tech-Tudomány

Becslések szerint 9,7 milliárdra nő a bolygó lakossága 2064-ig, majd a század végére 8,8 milliárdra csökken – derül ki egy tanulmányból, amely a The Lancet tudományos folyóiratban jelent meg.

A 2100-ra becsült 8,8 milliárdos népesség mintegy 2 milliárddal kisebb a korábbi számításoknál, és szembemegy az ENSZ becsléseivel, amelyek a népesség folyamatos növekedését vetíti előre.

A tanulmány készítő tudósok a modern terhességmegelőzési módszerekhez való hozzáférés javulására, illetve a lányok/nők oktatására alapozzák számításaikat.

Becsléseik szerint a 195 vizsgált országból 188-ban csökkenni fog a termékenység 2100-ra.

A kutatók úgy vélik, hogy a legtöbb országban a gazdaság növekedésének fő mozgatórugója a bevándorlás lesz, ugyanakkor jelentős változások várhatóak a nagyhatalmak körében.

A tanulmány megállapítása szerint Nigéria is belép a nagyhatalmak sorába, az Egyesült Államok, Kína és India mellé.

Ami az egyes országok népességét illeti, a kutatók arra számítanak, hogy több mint 20 országban a mostani felére fog csökkenni a lakosság 2100-ra. Példaként említik Olaszországot, Spanyolországot, Japánt és Thaiföldet.

2035-re Kína válik a világ legerősebb gazdaságává, 2098-ra azonban ismét az Egyesült Államok törhet az első helyre, köszönhetően a bevándorlásnak.

(Mediafax)