Hirmondo

Virágzó testvéregyházközségi kapcsolat

Virágzó testvéregyházközségi kapcsolat Kovászna megye

A baróti és summiti unitárius egyházközségek 27 éve állnak testvérkapcsolatban. Ez idő alatt kölcsönösen támogatták, és az utóbbi 6 évben rendszeresen látogatták meg egymást. Idén a baróti csoportra került a sor, hogy Summitba látogasson. Az eddigi legnagyobb létszámú, tizenkilenc fős csoport indult útnak augusztus 11-én, amelyet Molnár Imola lelkész vezetett. Szubjektív élménybeszámoló következik.

Hirdetés

A majdnem egynapos utazás után üdítő volt a Newark repülőtéren találkozni amerikai barátainkkal, akik „Isten hozott”-táblákkal és léleksimogató ölelésekkel fogadtak bennünket. Innen mindenkit elvittek autóval a fogadócsaládjaikhoz, ahol az estét töltöttük. Másnap reggel a summiti templomban találkoztunk újra csoporttársainkkal, ezután minden reggel innen indultunk a különböző kirándulásokra.

Unatkozni soha nem volt idő
Első teljes napunkat Summitban töltöttük, ahol legelőször a Beacon unitárius univerzalista templomot (testvéregyházközségünk temploma) tekintettük meg. Innen sétára indultunk felfedezni a várost.
Látogatásunk során két napot töltöttünk New York-ban, ami már ismerős volt azok számára, akik egy vagy több előző kiránduláson részt vettek (az első nagycsoportos látogatás 2013-ban, a második 2016-ban volt). Előbb komppal vittek a világvárosba, második alkalommal pedig vonattal. Az állam legnagyobb vidámparkjában (Six Flags – Hat zászló) csoportokra váltunk, és mindenki a maga ízlése, merészsége szerint próbálta ki az egyes hullámvasutakat. A kirándulás egyik fénypontját képezte, amikor egy interaktív szoborparkba vittek el bennünket. Rengeteg fotó készült aznap. Egy másik nap az óceán partjára vittek lubickolni: hatalmas hullámok voltak, mivel vihar készülődött, de mi ennek ellenére nagyon jól szórakoztunk.

A szeretet a világ mozgatórugója
Vasárnap ünneplőbe öltözve találkoztunk a templomban. A szószéki szolgálatot Molnár Imola lelkész végezte, Robin Tanner és Emilie Boggis summiti lelkészekkel karöltve. A szeretet fontosságáról beszélt, aminek legelőször önnön magunkkal kell kezdődnie, csak úgy tudjuk szeretni felebarátainkat, ha előbb magunkat tanuljuk meg szeretni. A szeretet a világ mozgatórugója, és ez a legfontosabb része a partnerkapcsolatunknak is. A baróti csoport részéről versek és imádságok hangzottak el, majd közös énekléssel záródott az együttlét.
Ott két istentiszteletet szoktak tartani, mivel túl kicsi a templom, hogy egyszerre minden ember elférjen. A két istentisztelet között közösen kávéztunk az alagsorban, ahol társasági eseményekre, ifjúsági csoportos tevékenységre alkalmas helyiség van kialakítva. A második istentiszteletet követően együtt ebédeltünk vendéglátóinkkal, és megismerkedtünk a gyülekezet tagjaival.

Viszlát jövőre!
Kirándulásaink során meglátogattuk a montclair-i unitárius univerzalista templomot, akiknek a székelyszentábrahámi unitárius egyházközséggel van partnerkapcsolatuk. Amint találnak rá megfelelő személyeket, azonnal újraindítják.

Az utolsó, Summitban töltött napunkat búcsúvacsora zárta, amely után könnyes szemmel búcsúztunk el vendéglátóinktól, régi és új barátainktól, megígérve egymásnak, hogy továbbra is dolgozni fogunk azon, hogy ez a kapcsolat életben maradjon, működjön. A következő találkozóra jövő nyáron fog sor kerülni, amikor a summiti egyházközség tagjai látogatnak Barótra. A csoport nevében szeretném köszönetünket kifejezni Molnár Imola lelkésznek, Csiki Csongor gondnoknak, a summiti és baróti gyülekezetnek, akik lehetővé tették, hogy ez a kirándulás zökkenőmentesen megvalósuljon. <<