Printreklám-ajánlat »
 




Bejelentkezés
Hírlevél
Email:










  • email Elküldöm ismerősömnek
  • print Nyomtatóbarát verzió
  • Plain text Csak szöveg
Cikk értékelés
0
Címkék
Nincsenek címkék erre a cikkre
Szerző infó
image Hírmondó
Szerző


Főoldal | Vélemény | Meddig süllyedhet a színház?

Meddig süllyedhet a színház?

Olvasói levél
         
Like-old ezt a cikket:
 
Like-old a Hírmondó FB oldalát:
     
Hozzászólások száma (a cikk alján): 48

A minap színházi előadásra invitáltak. Tekintettel arra, hogy kultúrestről volt szó, alkalomhoz illően öltözködtem. Hét óra előtt 10 perccel érkeztünk, szívélyesen fogadtak az ajtóban, majd miután kényelmesen elhelyezkedtünk székeinkben, türelmesen vártunk a kultúrbombára.

Az egérlyukba is bebújtam volna szégyenemben, szégyelltem magam mások előtt is, hogy kultúrszomjam enyhítésére ezt az előadást választottam. Bánkódtam az elveszített három óráért, bánkódtam a ruházatomért – jöhettem volna bátran koszos cipőben is –, hiszen az előadás körülbelül ezen a szinten volt. A primitív emberi viselkedés (böfögés, köpködés, szellentés) még színvonalas megnyilvánulás volt az elhangzó trágár beszédhez képest.

Merre tart a teátrum? Én vagyok maradi vagy a világ fejlődése vett más irányt? Van-e még közösségnevelő szerepe a színháznak? Kultúrszomjunk enyhítésére hová kellene fordulnunk? A színháznak a legprimitívebb emberi megnyilvánulásokból kell tőkét és megélhetést kovácsolnia magának? Vannak még igazi kultúra­kedvelő emberek, akik éltetni tudnák az igazi színházat? Vajon a színháznak azt kell üzennie, hogy bátran lehet bárhol, bármikor, bármilyen közösségben szellenteni, böfögni, hátulsó zápfogat gyűrűs ujjal piszkálni, és persze szitkozódni, szidni a szenteket, lehozni a Jóistent az égből? 

Hol van az a kultúrbizottság, amely cenzúrázná, és megkímélne minket, átlag kultúrakedvelőket az ilyen jellegű előadásoktól?

A minap olvastam, hogy nem a szavak vagy cselekedetek maradnak meg, hanem az az élmény, amit egy ember vagy esemény nyújt. Nagyon szomorú élménnyel maradtam az előadás után, és sajnálom a mai fiatalságot, hiszen ha a színház ezt az utat követi, lehetőségük sem lesz az igazi értékek megismerésére.

Dr. András Pál, Sepsiszentgyörgy

Cikk megtekintve összesen: 5098   |   Cikk megtekintve ma: 1
Hozzáadom: Bookmark and Share
 
 Facebook hozzászólások:
 
 
 (Névtelen) hozzászólások:
 

12/02/2016
avatar
Micsoda műveletlen alak! Mintha a művészet nem lett volna őszinte korábban is! Olvasson, művelődjön, kedves uram, hátha sézreveszi, hogy a prűdség mindig csak utólag létezett.
Egyetértek! Nem értek egyet!
3
12/02/2016
avatar
"Hol van az a kultúrbizottság, amely cenzúrázná, és megkímélne minket, átlag kultúrakedvelőket az ilyen jellegű előadásoktól?"

Az ön nosztalgikus vágyálmaiban, kedves Pál! Abban a korban, amit az önhöz hasonlókkal hátrahagytunk.
Egyetértek! Nem értek egyet!
5
12/02/2016
avatar
Miről beszélünk? Milyen előadásról van szó? Miért közöl a lap olyan véleményeket, amelyek nem vélemények, hanem valamilyen ködös, homályos böfögések? Miért nem derül ki, hogy melyik színház, melyik előadásáról van szó, hogy legalább az érintettek válaszolhassanak. Akkor nevezzük néven a szerkesztőket: Dimény Haszman Árpád, Sántha Attila, Willmann Walter. Szerkesztő urak, ez önöknek lapszerkesztés? Meddig süllyedhetnek még?
Egyetértek! Nem értek egyet!
2
12/02/2016
avatar
Tisztelt hozzászóló, ellentétben Önnel, dr. András Pál nevét adta személyes véleményéhez. Az, hogy nem írta le az előadás és a színház nevét, szintén az Ő döntése volt, mivel ez a véleményrovatunkban kapott helyet, nekünk nem tisztünk annak kinyomozása. Személyes véleményem szerint – ez nem feltétlenül azonos a lapéval – nem fontos sem előadás és színház megnevezése, merthogy De gustibus non est disputandum. Ebből kiindulva senki nem kell megvédje sem az előadás, sem a színház becsületét. Egy néző ezen a véleményen van, és kész. El kell fogadni. Ennél fontosabb és aggályosabb kérdést boncolgat a doktor úr, ami fölött lehetne vitatkozni, éspedig az előadások cenzúrázása. Ha ehhez a témához hozzá szeretne szólni, megkérjük, tegye meg, a lap hasábjain helyet biztosítunk véleményének. Tisztelettel, Dimény H. Árpád
Egyetértek! Nem értek egyet!
11
12/02/2016
avatar
Most tényleg? Tényleg a színház cenzúrájáért kiáltanak 2015-ben? Közben meg szidják a kommunistának hazudott múlt rendszert, amelyben, míly meglepő, a színházat cenzúrázták és nem csak azt. Hihetetlen zavar van a fejekben.
Egyetértek! Nem értek egyet!
5
12/02/2016
avatar
Ritka az olyan előadás amelyre gyermeket lehetne vinni. Modern színházunk van, de kinek ??? Ha bevétel nem érdekli a tisztelt illetékes urakat hát csak így tovább, nyerjenek díjakat nemzetközi fesztiválokon de legyenek önálló vállalkozás és ne közpénzből fenntartott intézmény.
Egyetértek! Nem értek egyet!
9
12/02/2016
avatar
Én mai fiatal vagyok.A sztgyi színház egy jó színház, jó színészekkel.A Bocsardi rendezesek a szívem csücske. Az a jó darab,amely elgondolkodtam,amely által magunkba nézhetünk. Ha meg nem erre vágyik a kedves levélíró, hát lehet menni a Hahotara.
Egyetértek! Nem értek egyet!
-2
12/02/2016
avatar
A gyerekeket nem színházba szoktuk vinni ,hanem bábszínházba.és h kinek?hát pl.nekem.A fesztivalokon szerzett dij pedig a szakma elismerése. Soha nem is kellett mindenkinek tetszedjen,mert nem vagyunk egyforman műveltek, képzettek, érzékenyek. Ahhoz, h.megértsük a kortárs irodalmat színházat,hát kell egy kis olvasottsag,műveltség.lehet ,h.az itt írónak még van pótolni valója.
Egyetértek! Nem értek egyet!
-1
12/02/2016
avatar
Tiszteletem mindenkinek.
Akik megélték és jártak a Szentgyörgyi színházba a 70-es és 80-as években, azok tutti, hogy azt mondják és személyes véleményem is, hogy azokban az években sokkal minőségibb, a közönséghez közelebb álló darabokat adtak elő. Úgy a színészek is mint a rendezők is minőségibbek voltak. Ezt viszont a mai fiatalok, 30 körüliek honnan is tudhatnák? Tehát ez attól függ, hogy ki beszél.
Egyetértek! Nem értek egyet!
4
12/02/2016
avatar
Pótolt volna Önnek a kedves Anyukája több észt nagyokos. Tizenéves gyerekeket vigyek bábszinházba?
Egyetértek! Nem értek egyet!
2
13/02/2016
avatar
Szerintem is az "Úr" elnézte a napot és a szìnpadot. Szerintem a Hahota Szìntársulat előadására készült... Csak két-három nappal nézte el a dátumot...
Egyetértek! Nem értek egyet!
2
13/02/2016
avatar
1. A minap színházi előadásra invitáltak. Tekintettel arra, hogy kultúrestről volt szó, alkalomhoz illően öltözködtem.

Miért nem úgy öltözött, ahogy jól esik neki?

2. Bánkódtam az elveszített három óráért, bánkódtam a ruházatomért – jöhettem volna bátran koszos cipőben is –, hiszen az előadás körülbelül ezen a szinten volt.

Máskor miért nem pucol cipőt?
Egyetértek! Nem értek egyet!
1
13/02/2016
avatar
Helló emberek. Nem tudom, nézett-e valaki utána, hogy mivel foglalkozik az úriember, aki a fenti levelet írta. A fenti levélből egyetlen dolog derül ki számomra. A bácsi (szerintem 60 körül lehet, a konzervativitásának irányát és mértékét figyelembe véve) jogosan háborodik fel a saját értékrendjéből kiindulva. Azért pellengérre állítani valakit, mert eltérő értékrenddel rendelkezik, és/vagy nem nyitott affelé, amire nyitt valaminek a célközönsége (legyen az BÁRMI), ugyanolyan radikalitás, mint ami ellen felhűzülnek. Ne legyünk ellenségesek. Nyissunk, magyarázzuk el, értessük meg! A cenzúra ebben az esetben az illető részéről az egyetlen vélhető megoldás az "adott problémára", de belegondolt valaki, hogy esetleg vajon mást ismer-e? Az más kérdés, hogy ilyen véleményt vállalni kinek mit jelent. Egymás minősítése csak egy dolgot jelent. Hát műértelmiségiek kell lenni? Ja... és könnyű a színházad szidni.... majd elmenni tévézni.
Egyetértek! Nem értek egyet!
-3
13/02/2016
avatar
Félve súgom, de a "primitív emberi viselkedés (böfögés, köpködés, szellentés)"-t Shakespeare írta. Talán csak nem probléma hogy nem óangol nyelven, korhű jelmezekben játsszák el a Vjzkeresztet a 21. században. Ajánlom elolvasásra Peter Brook Az üres tér című könyvét, remekül leírja, milyen a halott színház. (Az, amelyik nem mer a máról szólni.) Na, ilyet nem kérünk Szentgyörgyre.
Egyetértek! Nem értek egyet!
2
13/02/2016
avatar
Hány éves lehet András doktor úr,hogy visszavágyja(?)a kulturbizottságot?????
Egyetértek! Nem értek egyet!
-3
13/02/2016
avatar
Budapesten tele van most ilyen kultúrbizottságokkal, tessék oda folyamodni, esetleg odaköltözni.
Egyetértek! Nem értek egyet!
-1
13/02/2016
avatar
Tisztelt válaszoló, aki így kezdi a hozzászólását: "Tisztelt hozzászóló, ellentétben Önnel, dr. András Pál nevét adta személyes véleményéhez." Szántai János vagyok, és sajnos nem értek egyet Önnel. Az, hogy dr. András Pál megnevezte magát, remek dolog. De attól még a levegőbe beszél, üresek a mondatai, hiszen nincs tárgyuk. Így nincs értelme véleményt közölni. És nem is azt firtatom, hogy miért nem írta be az őt bántó előadás címét. Nem az ő dolga, ő véleményt ír, feltehetően erős felindulásból. A szerkesztőségnek viszont az a dolga, hogy az értelmetlen véleményeket kiszűrje vagy esetleg - ha annyira fontosnak ítélik - felkérjék a szerzőt a korrigálásra. Így viszont értelmetlen az egész. Nincs miről vitázni. Még trollkodni sem. :)
Egyetértek! Nem értek egyet!
1
13/02/2016
avatar
Mostanában Budapest tele van - s a tök is tele van - cezúrázó kultúrbizottságokkal, akiket különböző paprikajancsik vezetnek. Oda lehet költözni!
Egyetértek! Nem értek egyet!
-5
13/02/2016
avatar
Válaszféle Dr. András Pálnak
illetve a Hírmondó szerkesztőségének


Arról, hogy milyen a jó színház, vagy esetlegesen milyen a rossz színház lehet vitatkozni, sőt vélhetőleg kell is. A cenzúrát kérni, 2016-ban az viszont Dr. András Pált minősíti, és semmilyen esetben sem jó irányban, hiszen ez a legsötétebb szocialista intézmények egyike volt. Csak, hogy mindannyian egy lapon legyünk: általa emlegetett bizottság ezt a szerepet is ellátta. (A szóban forgó előadás nevét viszont én hiányolom...)


Az írás közlése számomra minősíti a Székely Hírmondót is, amelynek szerkesztőségéből több embert ismerek és szeretnék barátomnak tekinteni. Értem én a gondolatot, hogy a lapeladást az indulatok korbácsolása gerjeszti, de a súlyosan sekélyes színházi műveltségről tanúbizonyságot tévő szöveget publikálni akkor is helytelen. Nem hiszem, hogy András Erdély, Dimény-Haszmann Árpád, Willman Walter, vagy éppen Kocsis Károly egyetért az itt leírtakkal.
Egyetértek! Nem értek egyet!
-2
13/02/2016
avatar
Engedjék meg, engedjétek hogy leszögezzem: lehet olyan színházat készíteni, amely nagyjából a 100 évvel ezelőtt számított modernnek, hiszen lehet giccseket festeni, szóvégrímekre faragott, politikusokat dicsérő verseket írni, romantikus lányregényeket kiadni, hiszen ezek kiszolgálnak egy igen széles réteget.

A modern művészet azonban feltételezi, hogy az említett szinten túljutott a befogadó. Más jelrendszert, eszköztárat, kifejezési módozatot talált magának, amely egyfajta értést feltételez a közönség részéről.

Engedjék meg, engedjétek meg, hogy leegyszerűsítsem. Lehet az egri bikavért kólával hígítva inni – csak nem érdemes.

üdvözlettel

Kiss Bence, műsorvezető
Egyetértek! Nem értek egyet!
-2
13/02/2016
avatar
Mostanában Budapest tele van - s a tök is tele van - cezúrázó kultúrbizottságokkal, akiket különböző paprikajancsik vezetnek. Oda lehet költözni!
Egyetértek! Nem értek egyet!
-4
13/02/2016
avatar
Érdemes jegyvásárlás előtt a darabról, rendezésről írt kritikákat az interneten átolvasni, dönteni azután. Mindenki számára van jó színház!
Egyetértek! Nem értek egyet!
1
13/02/2016
avatar
Ezek a -4 és -3 pontos hozzászólások tükrözik térségünk kulturális primitivitását, vagyis azokét akik szavaztak negatívan. Nem baj mert legalább a hahota telt házas.
Egyetértek! Nem értek egyet!
-2
13/02/2016
avatar
Tisztelt Dimény H Árpád! Az ízlés és a vélemény szabadsága nem azt jelenti, hogy bárki mindent mindenhol leírhat következmények nélkül. Önök tehát nem vállalnának semmiért felelősséget (erkölcsit sem?) azzal kapcsolatban, ami a lapjukban megjelenik? Az olvasói levél műfaja ön szerint azt jelenti, hogy mossák a kezeiket, a hülyeségeket vagy gyanúsítgatásokat az olvasóik írták, tehát ők felelnek kizárólagosan ezekért, önök "csak" nyilvánosságot biztosítottak nekik? Gyanítom a szentgyörgyiek remek Shakespeare-előadást pocskondiázza itt az úr. Nem baj, hogy nem szereti, de legalább mondaná meg, hogy miről beszél, legalább tudjuk, lehessen érvelni. Például elmondani, hogy olvasson egy kis Shakespeare-t, mert nem a színház a "hibás" az általa nem tűrt meztelenségért, s szóljon valaki neki is, hogy nem véletlen, ha Arany vagy Nádasdy a vaskosabb kifejezéseket pontosan és érzékletesen fordította. Egy másik doktor, aki szívesen jár színházba Kézdin és Sepsin, s nem fanyalog mindenen.
Egyetértek! Nem értek egyet!
1
13/02/2016
avatar
A nagyokos vagyok.A tizenéves már nem gyerek.Ön gyerekről írt. Tizenéves gyereket nyugodt szívvel elkuldheti ,elviheti színházba, ne aggodjon, nem lesz semmi baja.Az iskolában,barátokkal,bárokban ennél cifrabbakat hallanak,mondanak,csinálnak.S itt esetleg meg raragadhat egy kis kultúra is.
Egyetértek! Nem értek egyet!
-1
13/02/2016
avatar
A szinhaz a ma emberének kell hogy szóljon. A ma emberét pedig rengeteg hatás éri, pozitív és negatív egyaránt. A médiában a szenny,a számítógépen a korlátlan információ.A mai színház már nem jöhet nepszinmuvekkel,amelyet említ a fentebb író. A mai színház, ha kell ,kendozetlenul kell a valóságot ábrázolja ahhoz,hogy az eljusson a nezohoz.Ezt teszi a szentgyörgyi színház! Ne legyünk már prud,mesterkélt,álszent fazonok!
Egyetértek! Nem értek egyet!
0
13/02/2016
avatar
"Illeszd a cselekvényt a szóhoz, a szót a cselekvényhez, különösen figyelve arra, hogy a természet szerénységét által ne hágd: mert minden olyas túlzott dolog távol esik a színjáték céljától, melynek föladata most és eleitől fogva az volt és az marad, hogy tükröt tartson mintegy a természetnek; hogy felmutassa az erénynek önábrázatát, a gúnynak önnön képét, és maga az idő, a század testének tulajdon alakját és lenyomatát."

Shakespeare apánk szerint, ha jól értem, a jó és a rossz színházat nem az különbözteti meg egymástól, hogy hány csúf szó hangzik el, vagy hány szellentés tarkítja az előadást, hanem az alkotó hozzá nem értése.
Egyetértek! Nem értek egyet!
9
14/02/2016
avatar
Az állampolgároknak, adott esetben egy város, vagy megye polgárainak kellene legyen beleszólása abba, hogy az illető színházban ki rendez és hogy milyen darabokat adnak elő. Persze mindezt csak akkor, ha az illető intézményt közpénzből finanszírozzák. Igen tudom, erre ropül az ellenérv, hogy ez a csürhe többség diktatúrája lenne. Erre nekem az a válaszom, hogyha valamit közpénzből folyamatosan a többség akarata ellenére csinálnak, annak rossz vége lesz.
Egyetértek! Nem értek egyet!
3
14/02/2016
avatar
Lorand Csaba Nemeth A "liberális" világuralom az embert ösztönlénnyé szeretné degradálni.

A kultúra is ennek a már egyre jobban kibontakozóban lévő sunyi diktatúrának van alárendelve a világon szinte mindenhol.
Az új generációknak ebben kell felnőniük

Az iskola már nem tanít többé, nem oktat, pláne nem az életre készít fel, csak felületes és rettenetesen sok ismerethalmazzal bombázza a tanulók agyát.

Ez a globális nagy diktatúra azért veszélyesebb és erősebb bármelyik eddig létezőnél, mert alattomos,látszólag nem létezik.
Pedig már legalább 300 éve bontogatja szárnyait...
Mert viszonylagos anyagi jólétben tartja a nyugati világot(már nem sokáig), miközben már gondolatrendőrséget üzemeltet,kiszűrvén előbb-utóbb a rendszerük ellenségeit.
Az orwelli birodalom kiépülőben van, már mindenkiről szinte minden információ rendelkezésére áll a titkosszolgálatoknak,a kezünkben tartjuk nap, mint nap az ő megfigyelőeszközüket, mégpedig önszántunkból.

Az ember, mint egyén meg fog szűnni.Nem kell, sőt nem szabad túl sokat gondolkodnia.
Annyira kell okosnak lennie a következő nemzedéknek, hogy be tudja fűzni a cipőjét,a tv-t be tudja kapcsolni, telefonján eligazodjon,ki tudja fizetni tartozásait.

És képes legyen lelkiismeretfurdalás nélkül, parancsra ölni.
Megszűnjön embernek lenni.

A "liberális" diktatúra kikezdte a család intézményét( buzi és genderfilozófia a menő, az egyház álláspontja is megváltozott "véletlenül"a válást, sőt az abortuszt illetően is),felszámolja a patriotizmust(reakciós "náci"csökevénynek beállítva), az egyházakat meg egységesíti és relativizálja,ez a folyamat már elindult...

Család, haza, hit, tudás,erkölcs.

Ezek a tartópillérei egy nemzetnek. Ezek fognak megszűnni.És vele a nemzetállamok is.
Egy egységes nagy katyvasz lesz, ahol mindegy, hogy ki vagy és hol élsz,szolga, hűséges és kegyetlen szolga legyél,ez lesz a lényeg.
Ha kevés ellenállást mutatunk, akkor háború nélkül, ha sokat, akkor háborúval,de a végcél világos...

Az igazi elitképzés egyre inkább a kiváltságosok, a rendszer működtetőinek kiváltsága lesz.
Egyetértek! Nem értek egyet!
12
14/02/2016
avatar
Kinga-Hajnal Dobai Ez kész tragédia!!! Szilveszter estéjén én is édesanyámmal elmentem szilveszteri műsorra, hogy valami szépet lássunk, kikapcsolódjunk. Amit ott láttunk, szörnyű volt. Rettenetes unalmas, és demoralizáló. Már másadszor fogadtuk meg, hogy többet nem megyünk el Sepsiszentgyörgyön szilveszteri műsorra. Meg kell jegyeznem, hogy a közönség nagyrésze félidőben elhagyta a szinházat , akár csak mi is. Tekintettel lehetnének arra, hogy szilveszterkor a közönség nagyrésze nem fiatalokból áll, kik tolerálják a marhaságot, hanem középkorú és idősebb emberekből. Igy hát nem csoda, hogy a szinház szünetben félig kiürűlt..... Akkor én is arra gondoltam, hogy ezt nem hagyhatom szó nélkül. De szerencsére volt egy bátrabb ember, aki kinyilvánitotta nemtetszését, így nekem is alkalmam lett mégírni azt, mi nyomta a lelkem.
Egyetértek! Nem értek egyet!
10
14/02/2016
avatar
Sajnálatos, hogy hová fajul ez a világ és főképp, hogy mire van igény...
Egyetértek! Nem értek egyet!
9
14/02/2016
avatar
Egy gyenge semmitmondó iromány, véleménynek is nulla. Nem kellene közölni az ilyent, ha aláírják ha nem. Ez a lap színvonalát minősíti. Ha kritizálunk valamit vagy valakit , akkor támaszuk alá, hanem csak az derül ki az egészből , hogy voltunk egy színházba amiből nem érettünk meg semmi, és tulajdonképpen azt sem tudjuk melyik előadáson voltunk. Talán ha magától menne el az úriember meghívás nélkül, akkor tudná mire is vállalkozik . DR. B
Egyetértek! Nem értek egyet!
-9
14/02/2016
avatar
összegzem mindenki számára dr andrás pál és rajongóinak problémáját:"hogyhogy nem mindenki azt szereti amit én? én követelem mindenki azt szeresse amit én, mert hanem toporzékolok mint egy taknyos 5 éves"
Egyetértek! Nem értek egyet!
-8
14/02/2016
avatar
Kedves Bence, a Székely Hírmondó véleményrovata nem föltétlenül a közvélemény formálására, hanem annak tükrözésére is szolgál, és a dr. András Pál által felkorbácsolt facebookos, véleményfalas indulatokból azt szűröm le, álláspontja nem elszigetelt. Egy színházi előadásról, színházműködtetésről nem csak színikritikusnak, zsűrinek lehet véleménye, hanem a nézőnek is, aki jegyet vált. Lapunkat is minősítheti, aki pénzt adott érte, sőt, anélkül is. Az olvasói leveleket nem aszerint válogatjuk, hogy egyetértünk-e azok tartalmával vagy sem, nem a szerző „színházi műveltségétől” tesszük függővé, mint ahogy a körkérdésekre adott válaszok közül sem vágjuk ki a nekünk nem tetszőket. Értem én azt a mai liberális doktrínát, miszerint a nem „polkorrekt” véleményeket csírájában el kell fojtani, de túlontúl régi vágású vagyok ahhoz, hogy ezt magamévá tegyem. És a barátaimat sem az alapján osztályozom, hogy Brecht-darabokra járnak-e vagy kabaréra.
Barátsággal:
Kocsis Károly főszerkesztő
Egyetértek! Nem értek egyet!
8
14/02/2016
avatar
hatodik osztályos koromtól mindig szinházbérletem volt, de egy jó pár éve csak a vendégelőadásokra megyek el néha. A férjem azt mondta kivárjuk a változást, majd akkor, de egyre szebbre vált.. A gyerekeinket sajnálom, akiknek kimaradt a mienkhez hasonló szinházélmény, azok a darabok amiket mindenkinek jó látni, úgy ahogyan azt megirták...
Egyetértek! Nem értek egyet!
4
14/02/2016
avatar
hatodik osztályos koromtól mindig szinházbérletem volt, de egy jó pár éve csak a vendégelőadásokra megyek el néha. A férjem azt mondta kivárjuk a változást, majd akkor, de egyre szebbre vált.. A gyerekeinket sajnálom, akiknek kimaradt a mienkhez hasonló szinházélmény, azok a darabok amiket mindenkinek jó látni, úgy ahogyan azt megirták...
Egyetértek! Nem értek egyet!
0
14/02/2016
avatar
A dolog egyszerű: nem kötelező színházba járni. Ma már ez sem szégyen... Engem úgy neveltek, hogy ne mondjak véleményt olyan dologról, amihez nem értek.
Egyetértek! Nem értek egyet!
-1
14/02/2016
avatar
"Ha valaki meg akarja alkotni az ordító, rettenetes igazságot, a legkisebb apróságban kell visszatükröznie az egész világ gigászi arányait" - állította egy kevésbé ismert orosz író.
Tisztelt András Pál úr, jól sejti, hogy a világ fejlődése Ön által nem ismert (?) irányt vett: földgolyóbisunk böfög, köpköd, szellent.
Akkor kellene becsapottnak, megvezetettnek éreznie magát, ha ezt az Ön számára új információt hangtompítós és kölnizvizes csomagolásban kapja.
Egyetértek! Nem értek egyet!
-1
14/02/2016
avatar
Hirtelen mennyi kultúrember került... Na, a dokinak azért van igaza. Ha az a művészet, ha valakit egy darabban hússzor elküldenek az anyjába, akkor bajok vannak. Így vagyok ezekkel a postmodern performenszekkel, lehet maradi vagyok, de egyet nem értek belőlük. Hogy lesz valakiből pisai ferdetorony ha útilapit madzagol a fejére, meggörnyed s közbe érthetetlenül halandzsál (ez komoly!)???
Egyetértek! Nem értek egyet!
-1
14/02/2016
avatar
Hászen éppen itt a baj. Ez a modern "művészet" kábé olyan, mint a vö... no, nem az egri bikavér, hanem valami ordináré vinkó, "Adria kólával".
Vót lehetőségem megtekinteni nemrég a Személyazonosság című színpadi "remekművet". Hát mit mondjak... kemény volt. Az előadóknak. Tornásztak derekasan...:-)
A néző pedig csak nézett és kulturáltan próbált úgy tenni, mintha értené azt a se eleje, se vége zagyvaságot.
Szerencsére jót tudtam aludni, a zenének csúfolt hanghatások ellenére.
Mit monjak: **** volt. Ha ez a modern művészet, én nem kérek belőle.

Öltöny nem volt rajtam.
Egyetértek! Nem értek egyet!
4
15/02/2016
avatar
Hirtelen mennyi kultúrember került... Na, a dokinak azért van igaza. Ha az a művészet, ha valakit egy darabban hússzor elküldenek az anyjába, akkor bajok vannak. Így vagyok ezekkel a postmodern performenszekkel, lehet maradi vagyok, de egyet nem értek belőlük. Hogy lesz valakiből pisai ferdetorony ha útilapit madzagol a fejére, meggörnyed s közbe érthetetlenül halandzsál (ez komoly!)???
Egyetértek! Nem értek egyet!
5
15/02/2016
avatar
Hogy van az, hogy olyan emberek, akik hőbörögnek azon, hogy valaki cenzúrát kér a levelében, ugyanakkor számon kérik, hogy egy ilyen levél megjelenhetett? Ha nem közöl az újság egy levelet, az nem cenzúra lenne? Akkor ők most mit is akarnak? Színházban ne legyen cenzúra, de az újságban igen? Tessék?
Egyetértek! Nem értek egyet!
17
15/02/2016
avatar
Csicska
Egyetértek! Nem értek egyet!
-4
16/02/2016
avatar
Az Úrhatnám polgár című előadást láthatta a doktor úr, elszomorít a véleménye.Vannak kevésbé jó darabok, nézőpont kérdése az egész. A műben Jourdain úr gazdag polgár és leghőbb vágya, hogy kiművelt fővel végre valódi nemes lehessen, de ez nem ilyen egyszerű. Az előadás kiválóan bemutatta ezt. A doktor úr, biztosan nagyon művelet ember, nem hiába jutott idáig. De valljuk be, aki igazi kultúrember az nem ír ilyen lefokozó véleményt, szépen tálalja az egészet és inkább tanító jelleget követ.
Egyetértek! Nem értek egyet!
0
20/02/2016
avatar
Kedves szentgyörgyiek, büszkék lehetnének a színházukra! Nélküle nem sokan tudnák, hol is van Sepsiszentgyörgy. Az a sok "fölösleges" díj és fesztiválozás, amit egyesek lefitymálnak, ami helyett inkább buta népszínházat fogyasztanának, valójában a városuk jóhírét öregbíti. Sokan életünkben nem jártunk volna önöknél, ha nincs ez a "postmodern performensz" színházuk, amit helyben talán sokan nem értenek, nem tudnak értékelni, de amiért sokan elzarándokolnak oda.
Le lehet erről mondani, csak mérlegelni kell, hogy tényleg megéri-e? Jó ötlet-e, hogy városuk a Székelyföld kulturális epicentrumából szürke porfészekké váljon, visszasüllyedjen az átlag 60-70 ezres romániai kisvárosok ismeretlenségébe, dögunalmába, olyan szellemvárosok, mint Aranyosgyéres, Torda, Vajdahunyad, Zilah szintjére? És mindezt vidáman és önként, mert tök jól szórakozva is remekül el lehet jelentéktelenedni... Ha el akarnak tűnni a süllyesztőben, kiváló ötlet a kultúrbizottság és a cenzúra... De hajrá, az öngól is gól!
Egyetértek! Nem értek egyet!
-5
22/02/2016
avatar
Ez a mai szentgyorgyi un. szinhaz (mert mar lassan szinhaznak se nagyon lehet nevezni) nyomaban sem er fel a 70-es es 80-as evek gardajaval akik igen magasra helyeztek a szinhazi muveszet stafetabotjat,es generaciokat szolgaltak ki nagy sikerrel a varos polgarai nagy megelegedesere.
Egyetértek! Nem értek egyet!
4
22/02/2016
avatar
Ugy veszem eszre,hogy a szinhazasok most eszeveszett lajkolasba kezdtek, a kollegak nyomjak ezerrel. Erossen gaz :))))
Egyetértek! Nem értek egyet!
3
14/03/2016
avatar
megnéztem jó kis darab! a doktor úr is benne volt az előadásban. kár hogy nem ismerte fel magát!
Egyetértek! Nem értek egyet!
-1

  Szólj hozzá, írd meg véleményed:





  1. A hozzászólások/vélemények tartalmáért a szerkesztőség nem vállal felelősséget.
  2. A nem helyénvaló, mások hírnevét sértő, mások jogaiba ütköző, obszcén, törvénysértő és a reklám tartalmú hozzászólásokat töröljük.
  3. Egy hozzászólás terjedelme legtöbb 1000 leütés lehet