Hirmondo
Hirdetés

Vendégségben a hercegnőnél

Vendégségben a hercegnőnél Cseperedő

A kálnoki Bedő Albert Elemi Iskola kilenc, a bodoki Henter Károly Általános Iskola hat tanulója és egy sepsiszentgyörgyi gyermekotthonban nevelkedő kislány 2017. november 27. és december 16. között hátrányos helyzetű gyermekeknek szervezett élménytáborban vett részt Téglás Enikő és Ábrahám Zsuzsa-Katalin pedagógusok, Rákos Zsolt-Levente és Berecz Éva-Zsuzsa szociális szakértők kíséretében a Schaan (Liechtenstein) városban levő Kinderheim Gamander Gyermekotthonban.

Autóbusszal jutottunk el Budapestre, onnan vonattal utaztunk tovább a svájci Buchs városába, majd a 26 órás utazás végén a tábor buszaival szállítottak a gyermektáborba. Délelőttjeink java részét tanulással töltöttük, délutánonként pedig testnevelés órákon, uszodai programokon és városlátogatásokon vettünk részt. Külön élmény volt a McDonaldsban való étkezés Triesen városában, úgyszintén a Werdenberg utcáin való sétálás, a vár megtekintése, a tó hattyúinak és kacsáinak etetése, valamint Liechtenstein legkisebb településének, Planken-nek többszöri meglátogatása, ahol a helyi kilátótól megcsodálhattuk az Alpok egy részének vonulatát, a Rajna folyót, valamint több svájci települést.
Ritka és talán megismételhetetlen alkalom volt számunkra a liechtensteini hercegi család vaduzi kastélyában tett látogatás, imádkozhattunk a kastély római katolikus kápolnájában. Közös műsorral készültünk a hercegnő fogadására, kifejezve hálánkat és szeretetünket, amiért vendégei lehettünk a tábor egész idején.
A Mikulás is emlékezetes marad mindannyiunk számára, hiszen személyesen keresett fel bennünket a táborban, az Aranykönyvből nevünket szólítva vehettük át az ajándékokat.
Hazatérésünk előtt meglátogatott bennünket Sophie hercegnő, a hercegi család legidősebb fiának a felesége, akinek kérdéseket tehettek fel a gyermekek, akikkel egyszerűen, szerényen, szeretetteljesen és barátságosan társalgott.
Hétvégéinket kézműveskedéssel és játszással töltöttük. Nem felejthetjük ki beszámolónkból a maszkabált, a divatbemutatót, az álomba ringató esti meséket, az Eshen városában levő Sportcentrumba való látogatást sem, ahol helybeli diákokkal és egy Magyarországról származó sporttanárnő társaságában hokizhattunk, focizhattunk, műfalmászást, valamint számtalan érdekes játékot próbálhattunk ki. Szeretetvendégséget is tartottak számunkra, viszonzásképpen bemutattuk műsorunkat.
Felejthetetlen élmény marad az Alpokban tett túra is, Seag üdülőhelység magas, havas ösvényein bandukolva csodáltuk az eltörpülő Rajna kanyargós útját.
Mindannyiunk számára életre szóló élmény marad ez az időszak, ahonnan sok közös emlékkel, élménnyel, ajándékokkal távoztunk. Hálánkat, tiszteletünket és köszönetünket fejezzük ki a Román és a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak, a Kinderheim Gamander Gyermekotthon munkaközösségének (Baninak, Ginnynek, Lenának, Sophienak), valamint a két iskola vezetőjének, Vancea Eszter és Kozma Csaba iskolaigazgatóknak, akik segítségünkre voltak, hogy ebben a táborban 275. csoportként részt vegyünk.